30 augustus tot en met 1 september - Reisverslag uit Lima, Peru van Sandra Veer - WaarBenJij.nu 30 augustus tot en met 1 september - Reisverslag uit Lima, Peru van Sandra Veer - WaarBenJij.nu

30 augustus tot en met 1 september

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra

03 September 2006 | Peru, Lima

30 augustus Cusco/Lima
Vanochtend snel tas gepakt en de taxi naar het vliegveld genomen. Daar aangekomen krijg ik te horen dat mijn vlucht gecancelled is, maar (dit maak je niet vaak mee) ik heb nu een vlucht een half uur eerder :). Eenmaal aangekomen in Lima, even op Pilar wachten, duurt wel erg lang, dus maar even een belletje. Blijkt dat ik de tijd als 's avondfs in de mail had gezet, niet zo handig, maar alles is toch nog goed gekomen. Eenmaal in het huis een sapje en met z'n allen (Pilar, Andrea en Nicolas) de taxi in voor een rondrit door Lima. Het is erg druk vandaag in verband met een feestdag, santa Rosa, iedereen is vrij. Veel kerken bezocht, twee musea en Barranco, een wijk aan zee. Daarna naar het huis van de zuster van de man van Tiaro. Groot feest daar, schijnt ieder weekend zo te zijn, kan alle namen niet onthouden, is een errug grote familie. Een wandeling gemaakt met een paar nichtjes en toen we terugkwamen ontkwam ik er niet aan, iedereen wilde natuurlijk met mij dansen, was erg gezellig. Daarna met de auto naar huis en op tijd naar bed, peruaanse moeheid denk ik, maar ook erg veel gedaan vandaag.

31 augustus
Lekker uitgeslapen vandaag en met Tiaro op stap. Mag niks meenemen, geen geld, camera of wat dan ook, want we gaan door gevaarlijke wijken. Naar La Punta geweest aan de kust, gewandeld en lekker uitgewaaid. Daarna naar het centrum, naar het oude universiteitsgebouw van San Marco, krijg uitleg in het engels, is zeer interessant en een erg mooi gebouw. Is al laat, snel naar huis voor de lunch en naar het centrum, ook naar een gevaarlijke buurt bleek achteraf, voelde me veilig, dus niks aan de hand. Nog een paar piratenfilms gekocht voor een prikkie en weer terug met de taxi. Koffie met crackers en het internet werkt weer, dus ik kan weer wat erop zetten. Weer wat eten en mijn boekje bijschrijven, kijken wat ik morgen ga doen, mag absoluut niet alleen op pas, dus Andrea moet mee.

1 september
Laatste dag in Peru, ga met Andrea naar de shopping mall. Is echt enorm groot, eerst een uurtje in de bus voor we er zijn. Ze hebben hier uitverkoop met winterkleren, dus handig voor mij, alleen zijn de meeste maten te klein. Na wat kleren en een boek gekocht te hebben voor op Bonaire, weer een uurtje met de bus terug. Als we thuis aankomen nog even een late lunch en dan gauw mijn ta sinpakken om naar het vliegveld te gaan. Pilar zou eerder stoppen met werken, maar ze is er nog niet en over tien minuten moet ik op het vliegveld zijn. Andrea en Paula gaan mee, eenmaal aangekomen staat er een enorme rij, wachten maar dus. Na anderhalfuur ben ik eindelijk mijn bagage kwijt, bleek dat je wel via internet in kon checken, maar voor je bagage moet je in de rij, dus dat schiet ook niks op. Nog even een kopje thee met de dames, Pilar is inmiddels ook gearriveerd. Krijg nog een fles Pisco en een armbandje, erg leuk. Na de rompslomp van tax en visa enzo het vliegtuig in. Zitten erg irritante spanjaarden vlakbij, gelukkig mag ik er naar 4 uur uit op Bonaire, waar de chauffeur van het hotel al staat te wachten.

  • 03 September 2006 - 19:37

    Ien:

    Had dit bericht even gemist,moet kunen .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 September 2006

3 tot en met 7 september

03 September 2006

2 september

03 September 2006

30 augustus tot en met 1 september

03 September 2006

29 augustus

03 September 2006

25 augustus tot en met 28 augustus
Sandra

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 14984

Voorgaande reizen:

27 Juli 2006 - 08 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: