23 en 24 augustus - Reisverslag uit Cusco, Peru van Sandra Veer - WaarBenJij.nu 23 en 24 augustus - Reisverslag uit Cusco, Peru van Sandra Veer - WaarBenJij.nu

23 en 24 augustus

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra

03 September 2006 | Peru, Cusco

23 Augustus Puno/Cusco
Vandaag ga ik met de trein naar Cusco, duurt tien uur, dus weer een lange zit. Met de taxi naar het treinstation en even de bagage afgeven, erg goed beveiligd het treinstation, er lopen overal beveiligingsmensen rond en verkopers komen er ook niet in. Mijn ticket had in plaats van het backpackers voorkantje het first class voorkantje, kwam ik toch bijna in de first class terecht, maar helaas kwam ze er net op tijd achter dat het niet klopte en werd ik weer terug gestuurd naar de Backpackersklasse.. :) Was erg gezellig in de trein, zat tegenover een stel uit Chili, spraken allebei engels, dus de hele reis zitten kletsen over van alles en nog wat. Proberen te slapen, maar gaat meestal niet zo goed, de bankjes waren gelukkig niet van hout, dus best comfortabel reizen. Had de mogelijkheid om een lekkere lunch te bestellen, kreeg er ook pisco sour bij, maar dat was niet zo lekker, heb ik maar aan de overbuurvrouw gegeven, die vond het heerlijk. Met de trein kom je ook op plaatsen waar je normaal niet komt, alle kinderen langs het spoor met de trein meerennen en zwaaien, mooie natuur en veel dieren, soms ook op het spoor, was echt de moeite waard de treinreis. Eenmaal aangekomen in Cusco op het treinstation een taxi genomen, maar ben maar weer uitgestapt, wat een oplichter, toen ik de naam van het hotel gaf, gaf hij de prijs van 10 sol, erg prijzig, maar ik had al gehoord dat Cusco wat duurder is, maar toen moest hij gaan vragen waar het hotel was, dan kun je ook geen prijs geven. Natuurlijk alle taxi's inmiddels weg, maar de jongen van de treincompany heeft me naar een goede taxi gebracht, deze kostte maar 3 sol, heeft netjes een hotel geregeld. Ga nu maar gauw een hapje eten, want heb echt honger. Overal wordt ik aangesproken door jongens die flyers uitdelen voor discotheken en restaurants, maar na het eten kan ik alleen maar aan mijn bed denken, nog even geklets met die jongens, een van hen spreekt zelfs een beetje nederlands en toen nog de weg terugvinden naar het hotel, het duurde even, maar ik heb het uiteindelijk toch gevonden..

24 augustus Cusco
Vandaag een drukke dag voor de boeg, daarom ook maar weer vroeg opgestaan. Bij het ontbijt twee frans-candese meiden ontmoet, die toevallig de volgende dag ook de incatrail gaan lopen, misschien zitten we wel in dezelfde groep. Moet mijn ticket regelen voor mijn vlucht naar Lima, gaat vrij snel, want overal zit wel een touragency waar je dit kan boeken. Ik moet ook naar de touragency van de incatrail voor morgen, Yndira heeft het adres gemaild, dus maar een taxi aanhouden en op pad. Alles geregeld, nog een citytour voor de middag geregeld en een sacred valley tour voor mijn laatste dag in Cusco, moet natuurlijk ook wat zien hier. Ik heb ook mijn hotel nog bijgeboekt voor twee dagen, maar ik had van de frans-canadese gehoor dat hun minder hadden betaald ($25) en ik 30. Dus ik dacht dat mijn voorstel voor $20 per nacht wel redelijk was, na een hoop geharrewar krijg ik de kamer zelfs voor $15 per nacht, niet verkeerd. Verkopen zijn ze hier niet zo goed in blijkt wel. Veel gezien bij de citytour over de incahistorie, erg interessant. Na terugkomst in het hotel een briefing voor de incatrail en daarna snel inkopen doen voor de trail. Ik heb maar een trekking rugzak gekocht, want om met mijn hele backpack te gaan lopen heb ik niet zo'n zin in. Nog een windjack gekocht met uitritsbaar fleecejack voor maar 90 sol (ongeveer 22,50 euro), een koopje.. NOg snel wat eten en mijn foto's op cd gebrand en alles klaargemaakt voor morgenochtend. Lag pas om twaalf uur in bed en om vijf uur moet ik er al uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 September 2006

3 tot en met 7 september

03 September 2006

2 september

03 September 2006

30 augustus tot en met 1 september

03 September 2006

29 augustus

03 September 2006

25 augustus tot en met 28 augustus
Sandra

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 14986

Voorgaande reizen:

27 Juli 2006 - 08 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: