21 en 22 augustus - Reisverslag uit Puno, Peru van Sandra Veer - WaarBenJij.nu 21 en 22 augustus - Reisverslag uit Puno, Peru van Sandra Veer - WaarBenJij.nu

21 en 22 augustus

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra

01 September 2006 | Peru, Puno

21 augustus Puno
Vanochtend vroeg vertrokken met Yndira naar haar werk om een bus naar Puno te regelen. Afscheid nemen is nooit leuk, maar het valt ook niet mee om naar drie weken ineens weer in het backpackerscircuit te vallen. Ik heb vandaag even een zware dag, maar ik ontmoet al snel weer mensen in de bus, dus ben er ook snel weer overheen. Het is een super de luxe bus, met grote leren stoelen en heel veel beenruimte, dus dat komt helemaal goed. Onderweg krijgen we ook nog een lunch geserveerd, dus dat is helemaal ok, al mijn koekjes zijn namelijk al op, haha. Na een reis van meer dan zeven uur kom ik dan eindelijk in Puno aan, ga maar gelijk naar het hotel dat ik van Gio aanbeveeld heb gekregen en dat bevalt uitstekend, het is niet meer zo druk in Puno met toeristen, dus er gaat flink wat van de prijs af, niet verkeerd. De rest van de dag in het internetcafé doorgebracht en een treinticket naar Cusco gekocht voor overmorgen. Een tour voor de volgende dag geboekt naar Uros en Taquille Island.
Nog even lekker wat gegeten, het is hier heel toeristisch, dus iedereen zit raar te kijken als je alleen aan een tafeltje zit. Het is echt enorm koud hier in Puno, ik loop hier met muts, sjaal en drie jassen aan.

22 augustus Puno
Vanochtend zou ik eigenlijk om zeven uur opgehaald worden voor de excursie, maar ze zijn gewoon een kwartier te vroeg, helaas maar een half ontbijt en snel mijn spullen bij elkaar rapen. Eenmaal aangekomen bij de haven wordt ik als enige op een andere boot gezet, nu maar wachten op een andere groep. Na drie kwartier komt de volgende groep, veel amerikanen en canadezen, maar ook een nederlands stel, dus weer even bijgekletst en op de hoogte gebracht van wat er allemaal gebeurd is in Nederland. We gaan op weg naar Uros, dit zijn eilanden van riet, hier wonen hele families op, het is echt super om te zien hoe ze deze eilanden maken en als je erop staat is het net een trampoline, het veert gewoon mee. We mogen nog even rond kijken en varen dan over het Titicaca meer naar een volgend eilandje in een rieten boot, erg grappig. Hier bezoeken we een school op de eilanden, de kinderen zingen twinkle twinkle little star voor ons, leuk om te zien, maar ze leven hier echt van het toerisme, want voor iedere foto die je van een persoon maakt vragen ze geld. Daarna over het Titicaca meer naar Taquille eiland. Het meer ligt op 3810 meter, dus het is best koud op de boot, we zijn ook blij als we na twee en een half uur aankomen op taquille eiland. Hier maken we een wandeling, wat voor sommige niet meevalt op deze hoogte. Het is een mooie wandeling met een leuk uitzicht op het Titicaca meer en andere eilanden en Cordillera´s eromheen. Eenmaal angekomen in het dorp hebben we lunch, de meesten bestellen alleen maar Papas Fritas, ik ook, want ik vertrouw het hier niet zo. Iedereen ziet er smerig en ongewassen uit. Als we weer terug lopen naar de boot, wordt je voortdurend vastgeklampt door kinderen en het is op een gegeven moment moeilijk om netjes te blijven, zo opdringerig zijn ze. In de boot weer op weg naar Puno in een meer dan twee uur durende boottocht. Na aankomst in Puno nog snel wat gegeten en mijn treinticket opgehaald. Ik hoor net dat de treinreis tien uur duurt, ik heb Backpackersclass geboekt, kost 20 dollar, want firstclass kost 120 dollar, beetje overdreven dacht ik zo, krijgt schijnbaar een lunch van 45 dollar. Nu hoop ik wel dat het geen houten bankjes zijn, haha. Nog snel even wat koekjes enzo gekocht voor onderweg en maar weer naar bed.

  • 01 September 2006 - 06:28

    Ien:

    Hoi Sandra,deze had wel eens om een hoekje willen kijken hoe je er uit zag. Geniet er nog maar lekker van! groetjes.

  • 01 September 2006 - 07:03

    Nelly:

    Hallo Sandra
    Het is fijn om weer een verhaal van je te lezen,we kijken vol spanning uit naar je volgende advontuur.Veel groeten van Nelly en Giovanni

  • 01 September 2006 - 20:18

    Thea:

    Ben benieuwd naar de foto's van jou in je dikke kleren. Je zag er zeker charmant uit of niet? Hier in Nederland +/- 20 graden en af en toe fikse regenbuien -> Echt hollands weer. Maar daar heb ik niet lang meer last van, want morgenmiddag vliegen wij naar Spanje en daar is het +/- 30 graden en veel zon. Hoop voor je dat je nog eventjes lekker gaat genieten, want helaas is komt nu voor jou echt het einde in zicht!!
    Groetjes

  • 02 September 2006 - 21:27

    Jeanette:

    Leuk om weer te lezen wat je allemaal beleeft. Groetjes uit nat Hoorn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Puno

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 September 2006

3 tot en met 7 september

03 September 2006

2 september

03 September 2006

30 augustus tot en met 1 september

03 September 2006

29 augustus

03 September 2006

25 augustus tot en met 28 augustus
Sandra

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 14988

Voorgaande reizen:

27 Juli 2006 - 08 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: