7 en 8 augustus - Reisverslag uit Lima, Peru van Sandra Veer - WaarBenJij.nu 7 en 8 augustus - Reisverslag uit Lima, Peru van Sandra Veer - WaarBenJij.nu

7 en 8 augustus

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra

09 Augustus 2006 | Peru, Lima

7-08 Arequipa
Vandaag een lekker rustig dagje gehad. ´s Morgens de was gedaan van het weekend en lekker uitgeslapen. Verder de hele middag in het internetcafé gezeten. Best veel werk om de foto´s erop te zetten, maar als het eenmaal werkt, dan gaat het erg snel. We zijn nog niet naar de markt geweest om boodschappen te doen, dus hadden we ook niks te eten. Zijn we met z´n drieën naar de pizzeria geweest. Verder nog wat tv gekeken en dat was het weer voor vandaag.

08-08 Pedregal

Yndira en Sandra naar de Pampa

De moeder van Yndira heeft een huisje in Pedregal, waar ze op dit moment ook vakantie houdt met haar man, die daar nu woont om de planten water te geven. Vanochtend om 8 uur op pad gegaan met de bus naar Pedregal, was al een badtrip. Meer dan twee uur in een bus die naar petroleum stinkt, als we het raam open zette waaiden we weg. Was een erg oude bus, maar wel gelachen dat is het belangrijkste. Eenmaal aangekomen in het dorpje Pedregal waande ik me eigen even in Nederland, overal groen (alfalfa) en ja hoor echte nederlandse koeien. In het dorp aangekomen moeten we een busje zien te vinden dat naar de pampa rijd. Na lang zoeken een busje gevonden, maar het was niet duidelijk wanneer het zou vertrekken. Toen zagen we een taxi-moto, taxifiets op drie wielen, hebben die maar genomen. De bestuurder ging helemaal de verkeerde kant op, want we kwamen echt ergens terecht waar alleen maar zand was. Na een andere route te hebben gekozen zaten we een aantal keer vast in het mulle zand, lachen natuurlijk, want me moesten de taxi uit het zand duwen. Na een lange hobbelige rit (weg lijkt absoluut niet op die in Nederland) kwamen we dan toch aan bij de moeder van Yndira. Die had al snel wat te eten voor ons in elkaar gedraaid, want we hadden ook nog niet ontbeten en waren erg hongerig. Na het eten werden we weg gestuurd, want de Cavia voor de avond moest geslacht worden en dat hoefden wij natuurlijk niet te zien. En ja beste collega´s ik heb toch Cavia op, was best lekker, lijkt een beetje op kip.
We zijn eerst maar een beetje rond gaan lopen en op een weiland in het zand gaan zitten, want er stond een straffe wind, was weer niet zo handig van ons, want nu was onze broek errug vies...
Toen we terug wilden gaan, was de Cavia nog niet geslacht, dus moesten we effe cake gaan brengen aan een oom en tante die valkbij woonden.. Yndira wist alleen niet welk hutje het was, lijken ook allemaal op elkaar.. Maar even gaan schommelen in de speeltuin en daarna verder gezocht naar het hutje, hadden lang kunnen kijken en uiteindelijk toch in één keer het goede hutje uitgekozen.. Tio en tia waren blij ons te zien en tio werd er gelijk op uit gestuurd om cola voor ons te halen. Cakejes erbij, één was niet genoeg, moesten er meer pakken en dat na de flinke lunch.. Nog even rondgekeken in de konijnenfokkerij en daarna naar de nabijgelegen caviafokkerij.. Hadden een leuke waakhond daar, Rambo genaamd, rende keihard weg toen we aankwamen, haha. Even de cavia´s bekeken en eten gegeven en toen de rest van de tuin bekeken. Stonden erg mooie bloemen, wilden we een foto van maken. Ik achter de bloemen gaan zitten op mijn hurken, maar ik moest op de grond gaan zitten van Yndira. Was ik niet zo blij mee, want daar lag iets van caviamest, maar dat kon ik toen natuurlijk niet zeggen, want tia stond erbij. Daarna weer terug naar de moeder van Yndira.. We moesten allebei nodig naar het toilet, nu echt gelachen was een gat in de grond, dus dat was weer een hoop lol. Dit was ook pas de tweede keer dat Yndira op de pampa was. Daarna lekker cavia gegeten en toen werd het errug koud.. Slim als we zijn hadden we alleen een jasje meegenomen en verder geen slaapspullen ofzo.. Een vuurtje bij het fornuis hield ons warm totdat we naar bed gingen. De moeder van Yndira had wat warmers klaargelegd om aan te trekken, allebei een veel te grote broek aan en naar bed.. Al met al een hele leuke dag gehad op de pampa, voelden ons eigen echt weer kind, zo zagen we er ook uit, smerig, maar wel een hoop lol gehad.

• 10 Augustus 2006 - 07:08

Ien:

Zo cavia eetster,je maakt wel wat mee en dat kunnen ze je nooit meer afnemen. foto`s waren ook weer mooi en leuk! Hier is het errug nat en nat en nat. doeg, greetz Ien

• 10 Augustus 2006 - 11:49

Thalia:

Wel avontuurlijk van je om toch cavia te eten. De tripjes in Pedregal zien erg leuk uit op de foto's. Echt een lief hondje wat je gezien hebt.
    Zeker wel raar dat je op een caviafokkerij was terwijl je dat ook gegeten hebt.

Groetjes, Thalia

• 10 Augustus 2006 - 17:31

Joyce V Venrooij:

ik had nooit gedacht dat jij cavia zou eten ik had het niet gedaan. het is wel leuk om zo jou vakantie mee te mogen maken nog heel veel plezier daar en ik zie je pas weer in september.
    groetjes uit het natte nederland.