30 juli - Reisverslag uit Ica, Peru van Sandra Veer - WaarBenJij.nu 30 juli - Reisverslag uit Ica, Peru van Sandra Veer - WaarBenJij.nu

30 juli

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra

31 Juli 2006 | Peru, Ica

Vanochtend vroeg opgestaan en naar het busstation gegaan om een bus naar Arequipa te boeken, om half acht ´s avonds gaat de eerste pas, dus ga me maar vermaken in Ica. Eerst ontbeten bij Pablo, die ik p weg naar het busstation heb ontmoet bij de broodjesverkoop. Terwijl ik daar zit vraagt een man met twee jongetjes of hij bij mij mag komen zitten. Geen probleem natuurlijk, blijkt Roberto Penny Cabrera te zijn een bekend archeoloog.. Hij heeft me wat tips gegegeven om te doen in Ica en wat foto´s van zijn vondsten zitten bekijken. Toen ze weggingen kwamen de twee zoontjes mij bedanken omdat ze bij mij aan tafel hadden mogen zitten, erg schattig. Hierna naar het Museo Regional de Ica gegaan, waar de inca-cultuur te bezichtigen is. Erg interessant, je mag blijkbaar alleen foto´s maken als je 4 sol (€ 1) per foto betaald, camera maar gauw weggestopt. Daarna weer terug naar het Plaza del Armas gegaan en lekker op een bankje gezeten, heb wel veel bekijks hier, iedereen spreekt me aan, maar is ook gezellig. Terwijl ik op zoek ben naar een eettentje, hebben ze hier genoeg, menu bestaat alleen overal uit kwart kip, halve kip of hele kip, loop ik tegen iemand van een touragency aan die engels spreekt, het is toch nog mogelijk om een trip naar Huacachina te doen voor dat de bus naar Arequipa vertrekt, ook maar meteen gedaan. Was erg leuk, met een duinbuggy crossen door de duinen en een aantal keren gestopt om op een board (houten plank met kliitenband erop) naar beneden te gaan. Het zand zit echt overal, zelfs in mijn ondergoed. Onder het zand de bus in voor een rit van ongeveer 12 uur naar Arequipa, ga maar wat proberen te slapen.

  • 31 Juli 2006 - 20:29

    Maggie:

    Hahaha...wat kan het raar lopen. Wat leuk hè om zo allerlei verschillende mensen op je pad tegen te komen. Zo te lezen geniet je er goed van. Dan kan je na die lange busreis even bijtanken (en douchen) bij die familie. Als ze niet al een druk programma voor je in petto hebben.

    -X- Maggie

  • 31 Juli 2006 - 20:42

    Ien:

    Allemachtig , wat heb je al veel gedaan, gaat het al wat beter met je spaans? denk het wel. Doeg, greetz mij

  • 01 Augustus 2006 - 07:16

    Maaike:

    Goed bezig!! Ga zo door :)! x

  • 01 Augustus 2006 - 12:25

    Thijs:

    Ik lees dat je ontzettend aan het genieten bent. Dat heb je verdiend na het behalen van je diploma. nog veel plezier in Peru! Gr Thijs

  • 01 Augustus 2006 - 17:51

    Myrna:

    Hoi Sandra,

    Wat heb je al veel gedaan en veel mensen ontmoet! Ik word helemaal jaloers als ik je berichten lees... Geniet er maar van! In Nederland heeft het hete weer nu echt plaatsgemaakt voor héél veel regen...

    Groetjes, Myrna

  • 02 Augustus 2006 - 08:31

    Thea:

    Goedemorgen (of is het nu avond voor je?),

    Wat leuk om te lezen dat de mensen daar zo vriendelijk en open zijn. Zo te lezen vermaak je je goed en mis je ons helemaal niet. Vergeet je dagboekje niet bij te houden. Hier in Nederland gaat alles z'n gangetje. Nou meid, veel plezier en wie weet sla je wel een man aan de haak!!
    Tot mails maar weer.

    Groetjes Thea.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Ica

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 September 2006

3 tot en met 7 september

03 September 2006

2 september

03 September 2006

30 augustus tot en met 1 september

03 September 2006

29 augustus

03 September 2006

25 augustus tot en met 28 augustus
Sandra

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 14990

Voorgaande reizen:

27 Juli 2006 - 08 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: