31 juli en 1 augustus - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Sandra Veer - WaarBenJij.nu 31 juli en 1 augustus - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Sandra Veer - WaarBenJij.nu

31 juli en 1 augustus

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra

02 Augustus 2006 | Peru, Arequipa

Leuk om al di reacties van iedereen te lezen. Ik vermaak me inderdaad prima hier een heel relaxte sfeer hier en iedereen is erg vriendelijk denk ik, want ik versta niet alles, haha.

Vanochtend vroeg aangekomen in Arequipa, Yndira stond al op me te wachten, gelukkig kwam ik aan bij het goede busstation, want er blijken er hier twee te zijn. Eerst kennis gemaakt met een paar collega{s van Yndira en daarna door naar haar huis en de moeder van Yndira ontmoet. Ik ben maar even een siesta gaan houden, want ik was echt kapot, die bussen zijn niet gemaakt voor grotere mensen, ja ik ben groot hier en val ook erg op heb ik al gemerkt. Als ik alleen op straat loop wordt ik echt door iedereen aangesproken, blauwe ogen zijn hier speciaal..
Nadat Yndira klaar was met werken zijn we naar het internetcafe gegaan, moest natuurlijk even met Gio chatten, is wel leuk dat je kunt bellen en elkaar kunt zien, even moeders gerust gesteld dat alles goed is en daarna hebben we een lekker broodje gegeten, iets uit de streek hier, naam weet ik al niet meer, maar het was erg lekker. Toen met de mini-bus naar het huis van de ouders van Gloria gegaan, mini-bus zegt het al een nog kleinere bus. Aangekomen bij Gloria en Antoine ging iedereen boodschappen doen, wel leuk om eddie en Dora weer te zien kennis te maken met de rest van de familie. Yndira en ik hebben gezellig met Antoine zitten kletsen met een rondje van de zelfgemaakte wijn, erg lekker. Daarna een snelle hap, erg lekker gebakken vis gemaakt door Dora. Snel door naar het circus met de hele familie. In de krant stond dat de voorstelling om zes uur zou beginnen, maar daar aangekomen bleek dit al om half zes te zijn. We mochten toch nog naar binnen en was wel grappig, lang geleden dat ik in het circus ben geweest. Was niet bepaald druk daar, maar wel een leuke voorstelling ookal kon ik de helft maar volgen. Na de voorstelling weer in de taxi, Lenka was erg moe, en nog een rondje wijn gedaan en toen door naar het huis van Yndira, nog wat gepraat en daarna naar bed.

Ik heb inmiddels al een griepje te pakken, dus lekker uitgeslapen vandaag. Wat gegeten met de moeder en zus van Yndira. Het is pas 1 uur en ik heb al drie keer gegeten, misschien weer een weeg je slank weken actie inlassen als ik terug ben..
Nadat Yndira klaar was met werken nog even wat wezen drinken met twee collega´s van Yndira, bruin bier. Ik zei al in Nederland drinken alleen oudere mensen dit bier, haha.
Hierna zijn we bij de familie Rivero langsgegaan. Ongelooflijk dat je op een doordeweekse dag overal langs kunt gaan en dat er ook veel mensen zijn, familie en vrienden die aankomen. De familie Rivero heeft een school in Arequipa, dus overal kinderen aan het spelen, of het nu familie of studenten waren weet ik niet precies, maar het was erg gezellig. Yndira moest nog even iets afgeven op haar werk en de zoon van de professor, José, heeft ons met de Lada gereden. Wel grappig, want mijn vader had vroeger toen ik klein was ook een Lada. Daarna weer terug naar de Rivero´s voor de thee, niet alleen thee natuurlijk, hoort ook eten bij. Erg vriendelijke mensen, tijd vloog ook. Van daaruit naar de Pharmacia, schijnen ze een pilletje te hebben tegen de griep, dus deze maar gaan halen, want aspirines helpen niet zo goed. Ben benieuwd of het echt werkt, maar als het werkt is het toch mooi meegenomen. Thuis aangekomen en toen was het alweer gauw laat.

  • 03 Augustus 2006 - 06:25

    Thalia:

    Sandra,

    Geniet ervan, lekker wijntjes drinken en lekker eten. Als je terug bent doe ik wel mee met de weeg je slankweken. Nu moet je nergens naar kijken.

    Echt leuk die cultuur daar, joh. Dat je echt zomaar bij die mensen op visite kunt gaan en dat je nog echt welkom bent.

    Beterschap!

    Thalia

  • 03 Augustus 2006 - 09:16

    Ien:

    Zo, ben net klaar met foto`s kijken, daar kan je wel een stief kwartiertje voor uittrekken! Prachtig

  • 03 Augustus 2006 - 09:57

    Maggie:

    Hi San,
    Het zal wel even lekker zijn om ander de pannen te zijn bij bekende mensen. Kan je ook nog even in de watten gelegd worden nu je een beetje ziek bent.
    Succes!

  • 03 Augustus 2006 - 17:14

    Gio:

    Hee Sandra,

    Ik hoop dat je weer een beetje opgeknapt bent. Ik las dat je naar Pedregal gaat. Daar waan je je in NL. Veel gras, koeien en tractors hahaha. Koop daar wel een fles yoghurt. Is erg lekker.
    Hier alles goed, alleen veel regen.

    Gr. Gio

    PS Je auto doet het weer

  • 04 Augustus 2006 - 10:31

    Frank:

    Hoi Sandra,

    Ik zit net je dagboek te lezen en tevens de foto's te bekijken.Erg indrukwekkend om zo midden in een andere cultuur te vallen.

    We zullen je reis aandachtig volgen en heeeeeeeeel veel plezier daaro.

    Ps
    Ik hoop dat je intussen weer opgeknapt bent en anders snel beter worden.

    Groetjes Frank

  • 05 Augustus 2006 - 11:39

    Robert-Jan:

    Hoi Sandra,

    Ben zelf pas net thuis van vakantie, dus heb nog niet eerder kunnen kijken wat je allemaal al gedaan hebt. Maar het ziet er allemaal erg leuk en indrukwekkend uit. Nog veel pleizer en ik blijf het volgen!!

    Groetjes.
    RJ

  • 06 Augustus 2006 - 14:31

    Diel:

    Pas maar op met die zelfgemaakte wijn.
    Hoe meer je er van drinkt hoe lekkerder het wordt.
    de volgende dag ben je er iets minder vrolijk van

  • 07 Augustus 2006 - 12:33

    Vivian:

    Hey Sandra!
    Sorry dat ik nog niets heb laten horen, ik ben net terug van vakantie.

    Ben je alweer wat opgeknapt? Leuk je verhalen te lezen!

    Veel plezier nog

    Groetjes Vivian

  • 07 Augustus 2006 - 14:59

    Dave:

    Hoi Sandra,

    Hartstikke leuk om je verhalen te lezen. Nog veel plezier de komende tijd en maak er wat mooi's van!

    Groetjes Dave

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 September 2006

3 tot en met 7 september

03 September 2006

2 september

03 September 2006

30 augustus tot en met 1 september

03 September 2006

29 augustus

03 September 2006

25 augustus tot en met 28 augustus
Sandra

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 14985

Voorgaande reizen:

27 Juli 2006 - 08 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: