12 tot en met 15 augustus - Reisverslag uit Lima, Peru van Sandra Veer - WaarBenJij.nu 12 tot en met 15 augustus - Reisverslag uit Lima, Peru van Sandra Veer - WaarBenJij.nu

12 tot en met 15 augustus

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra

16 Augustus 2006 | Peru, Lima

12-08 Arequipa/Camana

Vandaag ga ik met Yndira naar Camana, naar een nicht van haar en de familie, Jola, Hugo en de kinderen Gabrier en Daniella. De bus van 11.30 uur gepakt, want ik ben niet helemaal lekker, ja diarree vroeg me al af waar het bleef, haha.
Zaten voor in de bus en op de bank naast ons zat een vrouw met twee kindjes, die met grote ogen naar mij hebben zitten kijken heel de busrit, maar een keertje naar ze gelachen, want verstaan doen ze me toch niet, haha. Waren arriveerden al vroeger dan verwacht in Camana, dus maar even naar Jola gebeld en die kwamen er gelijk aan, wat een service zeg. Het meisje naast ons in de bus gaf me een oranje lintje als cadeautje, wel grappig. Heb ook maar even in de cadeautjes gegraaid, ik heb nog nooit iemand zo blij gezien.
Hugo, Jola en haar vader kwamen al aangereden in de auto, voor Peruaanse begrippen is het een rijke familie. Hele aardige mensen, hadden een stuk aangebouwd aan het huis, dus Gio het was nog groter, met een mooie livingroom(zie je niet vaak in Peru). Hugo en schoonvader gingen gelijk door naar het voetballen. Wij hebben eerst gegeten en zijn daarna met Jola, de kinderen en de huishoudster ofzoiets naar het strand gegaan. Eerst met z´n allen in de combi-bus naar het centrum en daarna met z´n allen in de taxi (gelukkig een grotere dan die in Arequipa rijden)terug naar het strand vlak langs het huis. Heel normaal hier, noemen ze ´Camanecha´ (weet niet of het zo goed geschreven is?), betekent zoiets als tegenovergesteld, tegenstrijdig. Eenmaal aangekomen bij het strand, wat gewandeld en even in het zonnetje gezeten. Het ziet er hier een beetje sip uit, want het is winter en ook en tsunami in 2001 heeft heel wat verwoest. Op een gegeven moment begon het al kouder te worden en zijn we maar gegaan.. Viel alleen niet mee om een taxi te krijgen, want het was echt uitgestorven, maar Daniella zwaaide lief naar een taxi en toen konden we terug naar het huis.
De familie had ook een mooie surroundset, waar we Ice Age 2 hebben gekeken. Gelukkig had ik hem ook al in het vliegtuig gezien, want in het Spaans viel het niet mee om hem te volgen.
Erg gezellig en daarna lekker gegeten, een soort nasi, alleen vond mijn maag het niet zo.. Ik heb maar een pilletje genomen, misschien dat dat werkt. Na het eten hebben we gedanst en karaoke gedaan (alle banken aan de kant). En beste collega´s ook A-HA kwam voorbij, toen moest ik toch even aan jullie denken. Spaans karaoke gedaan, maar soms ging dat me toch iets te snel. Was een erg gezellige avond.

13-08 Camana/Arequipa

Bijtijds opgestaan vanochtend, want als de zon schijnt is het heel lekker aan het strand, maar helaas pindakaas geen zon vandaag, alleen maar bewolking. Misschien trekt het nog open. Mijn maag is nu echt overstuur, dus alleen maar brood, bananen en rijst voor mij de hele dag, jammer want Jola had lekker gekookt voor ontbijt en lunch....☺ Ik had ook wat cadeautjes meegenomen, heb er gelijk een neefje en nichtje bij, want ik was gelijk tia, haha. Na het ontbijt met z´n allen in de auto en de vader van Jola ophalen, de moeder van Hugo was helaas niet thuis. Omdat de zon niet scheen, een hele rondrit gehad door Camana en omstreken. Eerst naar de rivier (dit is de langste rivier vanuit de Andes naar de zee, komt vanuit Colca waar ik hem ook heb gezien), hier waren mensen de was aan het doen en aan het vissen. Ik hoorde dat er wel eens mensen achter hun kleding aan moesten rennen, want er staat hier een sterke stroming, vandaag niet gezien, haha. Het is al erg genoeg dat ze hier staan omdat ze geen water hebben. Zijn door de buitenwijken van Camana gereden waar vaak arme families wonen in een soort hutjes van riet, ze hebben vaak geen geld om een huis in het dorp te veroorloven. Zijn ook door de rijke buurt gereden, hier staan hele mooie grote huizen, nog langs de rijst en uienvelden naar het strand, wat er weer erg verlaten uitzag. Iedereen lekker gelunched, ik ook lekkere rijst op, haha.
Na het eten weer terug naar Camana centrum, want Gabrier moest voetballen. Leuk om te zien hoe dat hier gaat, weet nooit wanneer je precies moet voetballen. Gabrier moest eigenlijk om 13.00 uur voetballen, maar werd 14.15 uur. Na de wedstrijd zijn Yndira en ik met Jola en de kinderen (Hugo en schoonpapa bleven nog bij het voetballen) richting Plaza del Armas gelopen. Een mooi centrum en in een fietstaxi terug naar het huis. Ik moest gelijk een video uitzoeken van Gebrier en Daniella om te gaan kijken, van alles een stukje gezien, want de ene had geen engels en de andere deed het niet goed. Niet zo erg, want had echt moeite om mijn ogen open te houden. Toen was het al weer tijd om naar de bus te gaan, even snel een broodje en wat thee en niet te vergeten de wc, haha. Loop echt al de hele dag met mijn rol wc papier rond, hoop dat ik het volhou in de bus, duurt drie uur, oeeps.
Dit was echt de slechtste busrit tot nu toe, ookal reden we alleen maar over geasfalteerde wegen, het was gewoon stuiteren op je stoel, soms vloog je gewoon van je stoel af. Was blij dat we in Arequìpa waren, gauw een taxi in en naar huis. WC eindelijk, busrit was niet bevorderlijk voor mijn maag.

14-08 Arequipa

Voel me vandaag echt beroerd, pillen tegen de diarree helpen niet en heb intussen een erg leeg gevoel. Toch maar naar de dokter ´s middags, misschien is het toch een bacterie ofzoiets. Blijkt een infectie in de maag te zijn, hier helpen de pillen die ik uit nederland mee heb genomen niet tegen. Weer terug naar huis met een aantal drankjes en pillen, echt veel, maar het hoeft maar drie dagen en dan moet het over zijn. Jammer want vanavond zijn er concerten en allerlei festiviteiten in de stad in verband met de verjaardag van Arequipa, ook het Mistibezoek maar uitgesteld, want ik mag alleen gaan als ik fit ben..

15-08 Arequipa

Vandaag al weer wat beter en ik wil natuurlijk het Carnaval de Arequipa niet helemaal missen. Er is een grote parade in de stad, hier gaan we naartoe met twee neven van de Rivero´s. Eerst daarheen om hun op te halen en naar het centrum. We zijn er om een uur of twaalf en de parade begint om elf uur. Viel niet mee om een plaatsje te vinden, was echt enorm druk, gelukkig ben ik hier groot. Na een poos hadden we stoelen gevonden en konden we ook zitten, was wel nodig wat een parade zeg, die duurt tot midden in de nacht. We zijn om zeven uur maar gegaan, want toen was de optocht pas op de helft. Maar was echt heel leuk om mee te maken, een mooie optocht met veel dansgroepen en lekkere muziek. Ze hebben hier ook wel weet ik hoeveel miss - en (voor elk wissewasje). De muziek en dansen waren allemaal typisch uit bepaalde streken van Peru of landen in Zuid-Amerika.
Ik heb ook nog even gedanst (nou ja gedanst, ken de pasjes niet), want toen we weggingen viel ik wat meer op en geljk werd ik de straat opgetrokken. Was wel grappig, alleen kon Yndira het fototoestel niet zo gauw vinden.. (Wat jammer nou ☺). Normaal gesproken dansen mensen hier tot in de late uurtjes, maar ik was nog niet helemaal fit en Yndira moet ook werken morgen, dus maar de taxi naar huis gepakt en wat gegeten.

  • 17 Augustus 2006 - 07:10

    Ien:

    Hoi Sandra, hopelijk ben je een beetje fitter, wat heb je weer veel gedaan. Het zag er niet zo warm uit maar misschien is dat ook wel even lekker.genoten van de foto`s greetz Ien

  • 17 Augustus 2006 - 17:58

    Joyce:

    Ha die San, je hebt wel pech, je bent al de helevakantie niet echt lekker. Ik hoop dat het nu over is. Je hebt al heel veel gezien en ook heel veel mensen ontmoet. De uitzichten, festivals en architectuur zullen wel in je geheugen gegrift staan. Hier moet je toch echt zonder. Met het weer tref je het volgens mij wel.
    Groeten Joyce

  • 18 Augustus 2006 - 08:37

    Marcel:

    Dag zus,

    Leuk om te zien hoe je je vermaakt in Peru, hoewel die ziektes wel weg hadden mogen blijven.

    Beterschap en ik ben benieuwd naar het vervolg.

    Marcel

  • 18 Augustus 2006 - 09:06

    Ceciel:

    He San,
    Ik weet pas sinds gisteren dat je een dagboek op internet bij houdt, erg leuk idee. Vandaag heb ik meteen al je foto's bekeken en avonturen gelezen. Peru is een mooi land en je hebt ook onwijs veel gedaan. Geniet er nog maar even van. Groetjes Ceciel

  • 18 Augustus 2006 - 13:10

    Thea Luza:

    He Sandra,
    Vind je het gek dat je maag van streek is! Volgens mij is het daar eten, slapen, eten, bezichtigen, eten, etc. Staat eten daar centraal? Dan verrassend dat de mensen daar niet zo dik zijn (wat ik op de foto's kan zien). En wat dat karaoke betreft wil jij soms ook een Diva worden?
    Hier gaat alles z'n gangetje. Weer is echt Hollands -> regen, zon en 23 graden. Ben zelf weer met voetbal begonnen. Moet zeggen dat het me wel 100% mee viel. Met Dylan is ook alles goed. Nou geniet ze nog daar en tot over een paar weken (gaat snel of niet?).
    Groetjes Thea.

  • 20 Augustus 2006 - 18:42

    Myrna:

    Hey Sandra,
    Ik hoop dat je je weer wat beter voelt, want zo te lezen is er meer dan genoeg te zien en te doen daar!
    Hier geen nieuws, nog geen voortekenen... volgens mij blijft Priscilla nog wel een paar weekjes zitten!!
    Heel veel plezier nog de komende tijd!
    Groetjes, Myrna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 September 2006

3 tot en met 7 september

03 September 2006

2 september

03 September 2006

30 augustus tot en met 1 september

03 September 2006

29 augustus

03 September 2006

25 augustus tot en met 28 augustus
Sandra

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 14990

Voorgaande reizen:

27 Juli 2006 - 08 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: